
I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It’s easy. Just click “Edit Text” or double click me and you can start adding your own content and make changes to the font. Feel free to drag and drop me anywhere you like on your page. I’m a great place for you to tell a story and let your users know a little more about you.
This is a great space to write long text about your company and your services. You can use this space to go into a little more detail about your company. Talk about your team and what services you provide. Tell your visitors the story of how you came up with the idea for your business and what makes you different from your competitors. Make your company stand out and show your visitors who you are. Tip: Add your own image by double clicking the image and clicking Change Image.

METODE
I sentrum for vår metode finner du innovasjonskultur. Med innovasjonskultur mener vi holdninger, arbeidsmåter, modeller og verktøy. En organisasjon som har en god innovasjonskultur vil kontinuerlig jobbe med nyskaping. Vår innovasjonsmetode er illustrert som en tredimensjonal figur. Den bygger i høyden, og høyden på figuren representerer verdi. All innovasjon har verdiskaping som formål. Innovasjonsprosessen vår er delt i tre, men dette er ikke faser i tradisjonell forstand. Innovasjon handler om læringssirkler, og derfor består vår prosess av sirkler som bygger verdi.
LEDE tar utgangspunkt i at det nesten er umulig å lykkes med innovasjon uten at toppledelsen involveres. Men å lede innovasjon er noe helt annet enn å lede operativ drift.
SKAPE er en prosess hvor vi utvikler nye forretningsmuligheter for bedrifter eller bedre løsninger for det offentlige. Og vi klarer ikke å finne de nye mulighetene uten å skaffe oss ny innsikt.
REALISERE betyr å lansere løsningene våre på en måte som skaper suksess. Dette er en vanskeligere jobb enn man skulle tro fordi innovasjon alltid innebærer stor grad av usikkerhet. Derfor fokuserer vårt realiseringsarbeid på læring.

LEDE
Innovasjon er toppledernes ansvar. Uten god forankring hos topplederne, blir det ingen innovasjon. Det har vi erfart gang på gang.
Problemet er bare at innovasjonsledelse er helt forskjellig fra operativ ledelse. Der hvor operativ ledelse fokuserer på kontroll og forutsigbarhet, må innovasjonsledelse akseptere usikkerhet og heller fokusere på læring. Ledere er tradisjonelt mye flinkere til å lede operativ drift enn innovasjon, og derfor driver vi utstrakt trening i innovasjonsledelse.
Vi ber alltid toppledelsen bidra med to innspill til innovasjonsprosessen:
Ambisjon. Store innovasjoner kan ikke skapes uten store ambisjoner. Vi jobber derfor sammen med ledelsen for å formulere tydelige og inspirerende ambisjoner som skal være en ledestjerne for innovasjonsarbeidet.
Strategi. Alle bedrifter og organisasjoner har strategiske utfordringer. En innovasjonsstrategi skal forklare hvilken rolle innovasjon har for fremtiden vår og hvilke utfordringer vi forventer at innovasjon skal løse.

SKAPE
Vi starter aldri med idéer. Nye gode løsninger forutsetter ny innsikt. Vi har en rekke metoder for å skaffe oss ny innsikt, f.eks for å avdekke skjulte kundebehov og utfordre etablerte sannheter. Mye av innsiktsarbeidet foregår ved hjelp av observasjon og feltarbeid.
Innsiktsarbeidet danner grunnlag for å beskrive idéplattformer. En idéplattform er et tema som gjennom innsikt har vist seg å være viktig. Idéplattformene kobles sammen med 12 ulike innovasjonsdimensjoner under idégenereringen.
Resultatene fra idégenereringen beskrives i form av forretningsmuligheter eller løsninger. Disse beskrives på én side etter en metode vi kaller Manus.

Mye av det vi beskriver i et Manus er bygget på antagelser. Innovasjoner handler tross alt om en ukjent fremtid. Derfor sjekker vi ut antagelsene våre ved hjelp av Speed Loops. En Speed Loop er en rask læringssirkel som har til formål at vi skal lære mest mulig til lavest mulig kostnad.
For å gjennomføre Speed Loops vil vi som regel trenge prototyper. I starten kan disse være veldig enkle, for så å utvikle seg til piloter hvor løsningene kan prøves ut i det virkelige liv.
En prototyp vil aldri bli helt som det virkelige liv. Derfor beveger vi oss videre til en «læringslansering». Vi bringer innovasjonen vår ut i markedet, men formålet er fortsatt læring som forbedrer løsningen vår. Fokus på læring reduserer risikoen og øker sjansene for at innovasjonen til slutt blir en suksess.